*Według Hemingway'a powinieneś przeczytać wpis w 2 min i 6 sekund. Daj znać ile zajęło Ci czytanie. 

Optymalizacja strony internetowej

SEO jest skrótem od angielskiego wyrażenia: „Search Engine Optimization”. Kryje się za tym optymalizacja strony internetowej względem wyszukiwarki. Bardzo ważne jest, by rozróżniać działania optymalizacyjne od pozycjonujących. SEO to działania w obrębie, tylko i wyłącznie, naszej strony. Dopiero pozycjonowanie (SEM, ang. „Search Engine Marketing”) to działania ogólne, których celem jest uzyskanie najlepszej pozycji strony w wyszukiwarkach.

 

Dlaczego warto optymalizować?

 
Przede wszystkim dlatego, żeby było nas widać. W zeszłym roku podano, że w każdej minucie powstaje w Internecie przeszło 600 stron. W tym momencie można tę liczbę spokojnie podwoić.
Co zrobić, żeby nie zginąć pośród milionów bezwartościowych stron? Wyróżnijmy się dobrą jakością, wartościowymi treściami i solidną optymalizacją. Zoptymalizowana strona to strona, która sprzedaje. Na pewno każdy z nas kojarzy jeden z największych sklepów internetowych Amazon. Przyspieszenie strony tego giganta o 0,1 sekundy pozwoliło na wzrost konwersji o 1%! Bezpieczeństwo naszej strony również zależy od dobrej optymalizacji. Już od samego początku należy dbać o czystość kodu oraz aktualne środowisko. Zaniedbanie tego może skutkować włamaniem na stronę, a tym samym, utratą wyników naszej ciężkiej pracy.
 

Pay Per Click

 
Jeśli efekty naszych działań SEO nie są dla nas zadowalające, możemy wspomóc naszą stronę poprzez zakupienie reklamy. Reklama w Internecie jest bardzo charakterystyczną usługą. W odróżnieniu od reklamy telewizyjnej czy prasowej, tutaj reklamodawca może dokładnie policzyć, ile osób skusiło się na jego ofertę i z niej skorzystało. Dopiero to kliknięcie zainteresowanego klienta jest płatne i nazywamy to Pay Per Click.
 

Najważniejsze elementy SEO

 
Pamiętając o tym, że SEO to działania w obrębie tylko naszej strony,  najważniejsze elementy do optymalizacji to:
 
  • Intuicyjna strona główna — to przystępne menu i dobrze dobrane kategorie. Ponadto umiejętne wykorzystanie formatowania tekstu.
  • Unikalne treści – Unikalne treści są podstawą wysokiej pozycji strony. Niezależnie od tego, czy strona internetowa to landing page, blog czy sklep internetowy.
  •  Prędkość wczytywania strony – jest zależna od tego, ile rzeczy musi się wczytać razem ze stroną. Najczęściej są to skrypty, grafiki, zdjęcia bądź filmiki, ciężki kod strony.
  • Odpowiednio dobrane słowa kluczowe
 
Bardzo ważne jest, by nie tylko użytkownik czuł się dobrze, ale również roboty Google, które sprawdzą każdy kąt naszej strony. Google daje nam narzędzie, które pozwala zidentyfikować każdy niezoptymalizowany element.  Page Speed Insight  po analizie naszej  strony otrzymujemy nie tylko listę błędów, ale również wskazówki, jak je naprawić.
 
Jeśli nie jesteśmy wstanie sami zoptymalizować naszej strony, warto poprosić o pomoc fachowca. Jest to zbyt ważna kwestia, żeby ją pominąć. A na co każdy z nas ma duży wpływ? Wartościowe treści. Im więcej znajdzie się jej na naszej stronie, tym lepiej będziemy postrzegani. Bardzo dobrym rozwiązaniem dla sklepów e-commerce oraz witryn z usługami jest stworzenie profesjonalnego bloga.

  • Iza D- www.nietylkorozowo.pl

    Ja nie reklamuję płatnie swojej strony, ale mam siadomosć, że trochę błędów by się u mnie znalazło 😉 Jednak i tak sporo osób trafia 🙂

    • Ja również nie stosuję płatnych reklam. Aczkolwiek przymierzam się do tego 🙂 Ja się cieszę z użytkowników, którzy sami trafiają 🙂

  • Od kiedy zaczęłam stosować SEO we wpisach na blogu naprawdę w statystykach widać różnicę.

    • To prawda, ja porównując wpisy z seo i te bez widzę sporą różnicę. Nawet dla poczatkujacego blogera podstawowe zmiany przyniosą efekty. Trzeba tylko pamiętać, że jeśli seo będzie źle zrobione można sobie zaszkodzic (min. duży współczynnik odrzuceń).

  • Musze w końcu to ogarnąć 😉

    • Nie martw się, ja bloga mam rok. Mimo, że od początku wiedziałam, że seo to ważny aspekt, wiele rzeczy mam również jeszcze do ogarnięcia 🙂

Powiązane Posty

Copywork

Optymalizacja pracy w domu? – Copywriterze ogarnij swój czas

*Według Hemingway'a powinieneś przeczytać wpis w 3 min i 2 sekundy. Daj znać ile zajęło Ci czytanie.  Masz 24 godziny, wykorzystaj je mądrze! Dobra organizacja pracy to podstawa do rozwoju i sukcesu oraz gwarancje stale Czytaj więcej…

Copywork

Reklamy PPC – naczelny pomocnik w pozycjonowaniu

*Według Hemingway'a powinieneś przeczytać wpis w 2 min i 12 sekund. Daj znać ile zajęło Ci czytanie. Każdy biznes potrzebuje inwestycji Gdy wchodzimy na rynek, zazwyczaj nie posiadamy zbyt dużych środków do wykorzystania i musimy rozsądnie Czytaj więcej…

Copywork

10 przydatnych narzędzi – Copywriterze usprawnij swoją pracę!

Według Hemingway'a powinieneś przeczytać ten tekst w 3 minuty i 3 sekundy. Daj znać ile  zajęło Ci czytanie. 10 przydatnych narzędzi Do każdej pracy potrzebne są narzędzia, oczywista oczywistość. Tak jak malarz używa pędzla, tokarz frezarki, Czytaj więcej…