*Według Hemingway'a powinieneś przeczytać wpis w 2 min i 59 sekund. Daj znać ile zajęło Ci czytanie. 

Dobry copywriter jest jak kameleon

Szukanie dobrego copywritera, jest tak samo ciężkie i trudne jak szukanie przez copywritera zleceń.

Wpis dedykowany jest dla obu stron internetowych relacji. Jeśli wciąż masz problem z selekcją odpowiednich osób do Twojego projektu, poznasz 10 głównych cech, których powinieneś szukać u swojego przyszłego copywritera. Zawarte w tekście informacje, przydadzą się również, jeśli sam jesteś początkującym copywriterem.

 

10 cech dobrego copywritera

1. Dobra organizacja pracy
Napięty grafik, urywające się telefony, maile od klientów, przerywanie pracy poprawkami. Na to trzeba być przygotowanym. Umiejętność organizacji pracy własnej to ważna cecha. Trzeba umieć planować, wyznaczać cele i stosować hierarchię zadań. Ułatwieniem pracy będzie zastosowanie planu działania. Dzięki temu unikniesz chaosu, a wszystkie zadania uda zrealizować się w odpowiedniej kolejności.

2. Wyobraźnia i kreatywność
Bardzo wielu początkujących copywriterów zapomina, że pisanie to nie kopiuj/wklej 
(jakby nie patrzeć takie działania są bliskie popełnienia plagiatu). Tu wkracza kreatywność i wyobraźnia. Cecha, która pozwala stworzyć „coś” z niczego. Opierając się o źródła, można stworzyć zupełnie inny, ciekawy i absorbujący uwagę czytelnika tekst.

3. Bycie elastycznym
Dobry copy jest jak kameleon. Potrafi dostosować się do oczekiwań klienta i tematu treści. Grupy odbiorców są bardzo zróżnicowane, więc trzeba umieć dostosować język i styl tekstu do danej grupy. Tekst dla grup osób w wieku 25+ będzie napisany zupełnie inaczej niż treść dla  nastolatków.

4. Samodyscyplina i terminowość
Bez tych cech po prostu nie można być copywriterem. Tym bardziej, jeśli pracuje się zdalnie w domu. Jeśli zatem zakładasz, początek pracy na 8.00 rano, to nie siadaj do pisania o 9.00. Dotrzymywanie terminów jest bardzo ważne, świadczy o podejściu copywritera do pracy, a także o szacunku dla klienta. Należy jednak pamiętać, że również klientom zdarza się nie dotrzymywać terminów. Przysłowiowo reasumując „każdy kij ma dwa końce”.

5. Lekkie pióro
Jest to cecha pożądana, którą często można spotkać wśród ogłoszeń dla copywriterów. Co tak naprawdę oznacza lekkie pióro? Sprawne i bezproblemowe przelewanie swoich myśli na papier, docelowo na klawiaturę komputera. Jeśli napisanie jednego tekstu na 1000 zzs zajmuje Ci więcej niż 30 minut, przykro mi z pewnością nie masz lekkiego pióra.

6. Polska jazyk, trudna jazyk
Żeby pisać, trzeba mieć pojęcie o zasadach pisowni, gramatyki, stylistyce zdań i interpunkcji. Każdemu może wkraść się błąd, jednak jeśli Twój tekst to długie zdanie zakończone kropką, daj sobie spokój z pisaniem.
Oczywiście istnieją narzędzia dla copywriterów na przykład korektory tekstów. Trzeba jednak pamiętać, że to wciąż program komputerowy, a nie ludzki umysł.

7. Mózg jak encyklopedia
Czyli wiedza na różne tematy. Copywriter cały czas się uczy, jednego dnia pisze o sadzonkach, a drugiego może pisać o budowie silnika statku kosmicznego. Oczywiste jest, że nie ma człowieka, który miałby wiedzę na każdy temat i tworząc treści copywriterzy posiłkują się researchem. Warto jednak wybrać tematyki, w których nasz zasób wiedzy pozwala na tworzenie poprawnych i merytorycznych treści.

8. Spec od researchu
Sprawne i szybkie wyszukiwanie informacji
w internecie i innych źródłach, jest kluczem do napisania dobrego tekstu. Szczególnie wtedy, kiedy wiedza z zakresu tematu pracy jest mała.

9. Komunikatywność i Asertywność
Negocjacje, tłumaczenia, trudni klienci, maile, telefony i pisma. Trzeba wiedzieć jak pisać, żeby się popisać. Kontakty z innymi ludźmi bywają trudne, jeśli nie jesteś cichą szarą myszką, która nie ma własnego zdania, na pewno uda Ci się prowadzić profesjonalne rozmowy i wymieniać maile ze zleceniodawcami. Czy copywriter musi być asertywny? Tak, są sytuacje, w których trzeba umieć odmówić bądź przekonać klienta do swojej racji.

10. Znajomość  języków obcych, zasad marketingowych i obcowanie z social media.
Język obcy jest potęgą
, a przyda się w pracy copywritera bardzo często. Znajomość funkcjonowania social mediów to kolejna pożądana cecha u copywritera. Warto zatem znać zasady  SM, a przede wszystkim orientować się w działaniach odbiorców treści.

Dobry copywriter jest jak kameleon. Potrafi dostosować się do tematu i oczekiwań klienta.

Powiązane Posty

Copywork

Optymalizacja pracy w domu? – Copywriterze ogarnij swój czas

*Według Hemingway'a powinieneś przeczytać wpis w 3 min i 2 sekundy. Daj znać ile zajęło Ci czytanie.  Masz 24 godziny, wykorzystaj je mądrze! Dobra organizacja pracy to podstawa do rozwoju i sukcesu oraz gwarancje stale Czytaj więcej…

Copywork

Reklamy PPC – naczelny pomocnik w pozycjonowaniu

*Według Hemingway'a powinieneś przeczytać wpis w 2 min i 12 sekund. Daj znać ile zajęło Ci czytanie. Każdy biznes potrzebuje inwestycji Gdy wchodzimy na rynek, zazwyczaj nie posiadamy zbyt dużych środków do wykorzystania i musimy rozsądnie Czytaj więcej…

Copywork

SEO na sucho — czym jest seo i dlaczego jest takie ważne?

*Według Hemingway'a powinieneś przeczytać wpis w 2 min i 6 sekund. Daj znać ile zajęło Ci czytanie.  Optymalizacja strony internetowej SEO jest skrótem od angielskiego wyrażenia: „Search Engine Optimization”. Kryje się za tym optymalizacja strony Czytaj więcej…